13 December 2007

Aspectos fundamentales del Budismu - Autor: Walpola Rahula ,,,




Esti ye un llibrin pequenu , muy entreteniu de lleer , que trata de una manera breve pero non superficial los principios mas fundamentales del pensamientu budista .

Podeis descargalu (en castellan) gratuitamente en ,,,

http://sambodhi.iespana.es/aspectos.pdf

Albert Einstein dixo nun ocasion que el budismu tien toles caracteristiques que debe tener una relixon cosmica pal futuru. Traciende la idea de un un dios persona, evita dogmas y teoloxia. Ocupase de lo natural y de lo espiritual y ta basada nun sentiu relixosu que bien de la experiencia de toles coses naturales y espirituales nuna unida llena de sentiu.

El autor , Walpola Rahula yera un monxu budista de Sri Lanka .

El budismu tien dos familes principales Mahayana ( el budismu practicay en Nepal , tibet etc .. ) y el budismu Theravada que ye el de otros asiaticos comu Sri Lanka , Tailandia , Burma , cambodia etc.

El budismu ye una relixon non teista , ye un metodu d'entrenamientu espiritual y una filosofia. El budismu ufierta metodos practiquos y muy reales de comu afrontar circumstancies de la vida y ensenanos que entender ye una via de ameyoramientu personal.

A diferencia de otres relixones lo que lleva al "despertar" budista ye la modestia de la razon , non el entusiamu o la hybris de la especialacion que pueden traert conflictu. Ye por esto que nunca va haber guerres budistes comu puede haber cruzaes o yihads. Unu solo puede llegar a esti despertar pensando por unu mesmu , el budismu ta basau nel ver , nel saber y non na fe ciega , na creencia.

Asina Buda "el que desperto" trae conocimientu non fe. Asina includu daquien que nun conoza la doctrina budista nun sentiu formal pude algamar la "salvacion"

Buda nun ye un dios nin un profera , yera una persona que alcanzo la sabiduria a traves del so trabayu de la so practica.

Ye un topicu muy extendiu pa practicar el budismu nun fai falta retirase a una cueva , a un monasteriu o a les profundidaes de la biesca , ye muy posible practicalo nel mundu modernu , teniendo un trabayu , amigos y una familia.

Ye interesante particularmente pal llector occidental esti llibru porque l'autor vivio munchos anhos n'occidente en Francia y USA y la manera en que ta escritu ye muy entendible pal llector de la nuestra cultura. Nun voy entrar mas nos contenios especificos porque prefiero que lo lleais vosotros mesmos espero haberos metio la curiosida nel cuerpu.


No comments:

Locations of visitors to this page