01 February 2012

Luis Arguelles, un paisanu.


Muncho se tien falao del merecedisimu homenaxe a Luis Arguelles, asturianista y del so trabayu nel campu de la etnografia y el so valir inmensu comu intelectural ponte entre una vieya xeneracion d'asturianistes y la nueva que venia alrodiu de Conceyu bable, bien too verda pero ye que ademas de tolos sos servicios extraordinarios al pais, Don Luis Arguelles ye un paisanu.

Siendo yo guaje paraba muncho pela biblioteca de la asociacion Ciares-Cotu-Viesques un llocalin xusto entfrente de lo que y agora el centru social municipal del Cotu. Los que sois del barriu sabeis onde digo. Que fuera presidente d'ello Oscar de Telever ex-conceyal del PCE y tamien un paisanu excelente pero a ver ,,, que me pierdo pela caleya de la senhalda ,,,

Yeren los anhos 80 (finales creo) y l'ayalgueru guaje taba na biblioteca onde trabayaba Luis Arguelles depues de que politicos mezquinos y pequenhos lu echaren de la direccion del so pueblu d'Asturies. Yera una tarde tranquila y na biblioteca taben dos guajes mas pequenhos que yo a los que nun conocia , esti que lo cuenta y presidiendo el Sr Arguelles.

Silenciu hasta que unu de los guajes llama a Luis, "Don Luis que esti ta comiendo chicle" , conducta prohibida nesi templu la cultura, llevantase Luis ,,, camina despacin, averase a los guajes ,,, y encarandose al denunciante fai una pausa dramatica y diz-y tranquilu, y con gran dignida ,,, "Acusica barrabás, en el infierno te verás, comiendo pan y cebolla, y nosotros en la gloria". l'acusador flipa col actu espontaneu, radical y subversivu del encargau de mantener les regles nel recintu y el masticador de chicle viendose vindicau dexa ver una sorrisa a la que el mayestru Arguelles retruca con un "y tu no sonrias porque si bien por esta vez te voy a dejar masticar chicle has de saber que es la ultima"'

Dios ,,, que elegancia ,,, que savoir faire ,,, que maestria na resolucion de conflictros, que sentiu comun y que apegu a la rialida , y que conha y que sentiu l'humor porque amigos Don Luis Arguelles ye un paisanu asturianu con lletres mayuscules.

No comments:

Locations of visitors to this page