17 May 2007

El salariu minimu y el paro


Existe agora en Hong Kong una gran polemica relacionada con la introduccion del salariu minimu que al dia de guey nun existe en Hong Kong



Hay un ciertu movimientu social que pide la implementacion de un salariu minimu llegal pa les persones que se dediquen a la llimpieza y al tema de la segurida privada. Son unos de los dos trabayos peores peor pagaos nesta economia.
Ye una demanda en apariencia xusta y popular. Seguramente la mayoria de les persones que defienden la introduccion de un salariu minimu failo con bona intencion pero ye una midia que por bien intencionada que pareza diba tener como mayores perxudicaos a eses persones a les que intenta ayudar.
El mercau del trabayu ye comu cualquier otru , el valor de la fuerza de trabayu depende de dos factores la ufierta y la demanda. A na ufierta atopense toles persones que busquen trabayar y ufierten los sos servicios nesi mercau , cuanto mas yos pagen mas yos va interesar trabayar y mas hores na otra la de la demanda de trabayu si los salarios son caros les empreses van sintise menos inclinaes a contratar xente porque sal-yos menos a cuenta. Razonable lo de les dos partes non ? Bono siguiendo pues , el puntu de equilibriu ye aquel nel que pa un puestu determinau pagase lo suficiente como pa encontrar xente dispuesta a trabayar y empreses dispuestes a pagalo.
Introduciendo un salariu minimu superior a aquel al que los contratadores tan dispuestos a pagar lo que tamos faciendo ye restrinxir la uferta de trabayu. Como yos sal mas caro van contratar menos xente porque nun yos sal a cuenta. Pierde l'empresariu que nun puede incrementar la so produccion , pierde la socieda que tien menos bienes y servicios en mercau y sobre todo pierde el probe o la probe que queden nel paru ( tando dispuestos a trabayar ) ensin comelo ni bebelo. Y too en nome de les bones intenciones.
Si fuera tan facil porque nin subir el salariu minimu a 8000 euros al mes y convertinos instantaneamente nel pais con mayor renta per capita de la tierra ?
Midies tan bien intencionaes perxudiquen sobre too a esos a los que pretenden beneficiar. Sobre too a los mozos en busca del so primer puestu y a los trabayadores non cualificaos.
Al final del dia si les llimpiadores en Hong Kong ganen poco pero sigen yendo a trabayar ye porque ganen bastante mas que en china ( d'onde suelen venir , son inmigrantes munches veces ) . y desde luego bastante mas que si tuvieran desempleaes.
Les bones intenciones apreciense pero pueden facer munchu daniu a los mas probes.

2 comments:

Anonymous said...

Cuido que dexar facer al mercáu tien su aquello. Se crea empléu, se favorez l'actividá económica, la inversión... Yo fui víctima del salariu mínimu, nel sentíu de que yera lo que cobraba, y a partir d'ehí diben axuntando pluses y limosnes pa axuntar un sueldu curiosín, d'esos de 850 euros al mes. Yera la otra vuelta del salariu mínimu que nun cuentes: el salariu mínimu se convierte nun subterfuxu pa pagar un sueldu más pequeñu al que me correspondiera pero too dientro de la llegalidá.
D'otra manera, el salariu mínimu namás ye un mínimu de subsistencia, pa que nun muerras de fame, por dicilo de dalgún mou, y namás s'afita como obligatorio siendo perbaxo y d'acuerdo colos propios empleadores. Ye una garantía social mínima que, como dixi, tamién favorez que les empreses y dean la vuelta pa pagar menos a trabayadores que deberíen cobrar más. El mercáu, asina, se regula en favor de quien emplea. Y eso siempre ye asina.
Nun choque d'intereses, ente dalquién qu'aspira a tar empleáu nos servicios de seguridá o llimpieza, y la multinacional que lo va contratar ¿quién gana? Cuido que ye necesariu un mínimu 'corrector', esi salariu probetayu y de subsistencia, que, de xuru, nun va francer nenguna cuenta de resultaos.
Saludos (qué envidia de tar peronde tas. Te sigo con munchu interés).

ayalgueru said...

tienes razon que ye una mierda trabayar pol salariu minimu. Y digotelo yo ( fiu de la clas trabayadora ) que l'ultimu aniu que vivi y trabaye n'asturies taba de recepcionista nun hotel (estudiaba tovia l'ultimu aniu de la carrera ) y ganaba 80000 pesetes al mes y eso trabayando el turnu de nueche.

Entiendo lo que quies dicir pero mira agora tenemos salariu minimu y los que nun tienen los estudios que demanda el mercau o los que tan buscando el primer emplegu pasenles putes y ganen poco si ye que llegen a trabayar.

La unica manera de que dexen de tomar el pelo ye que haiga trabayu abondu y la mano de obra falte. Mirese lo que gana un fontaneru o un enconfrador por exemplu.

Pues pensar que un salariu minimu nun va rumper la fueya de balance y nalgunos casos puede ser notros sobre too los de les empreses mas pequenes unos pocos cientos d'euros equi o alli van suponer que el paisano contrate a una persona extra o se lo piense y decida que non.

Locations of visitors to this page