16 December 2008

Causes de la crisis .. el socialismu de la liquidez ,,,

O de comu la expansion irresponsible del creditu devino na contraccion actual del creditu ...

Son estes coses que xente con mas conocimientu que yo tienen

Ye quizas un poco inxusto refirese a la socialdemocracia de la liquidez porque tienenla practicao con abundancia administraciones conservadores pero ye que , collacios , ya lo dixo el sabiu , socialistes haylos en tolos partios.

Por cierto vaya por delantre que lo que vos voy cuntar nun ye una cosa de la mi collecha y que xente mas sabia tienlo esplicao milenta vegaes mayor que yo …

Inicialmente la xente aforra y los bancos ya presten a otros los depositos de los aforradores. Nesti estau de coses los bancos paguen un interes a los depositantes ( digamos un 8% ) y carguen interes a los que tomen dineru prestau ( 10% ) , la diferencia entre unu y el otru ye el beneficiu del bancu ,,, hasta agora bien. Nesti estau de coses xenerase un mercau del creditu y digamos que el tipu de interes mediu col que los bancos graven a los prestamistes ye un 10% annual.

Col aforru disponible nesti pais hipoteticu , por simplificar digamos la economia d’esti pais solo produz horros , esta economia tien capacida pa producir 1000 horros.

Pero lleguen los administradores de la providencia en forma de politicos y deciden que estos intereses son demasiao altos , abusivos , usurarios , hay que facer daque pa que la xentre pueda pidir creidotos mas baratos ,,, l’instumentu a utilizar son los bancos centrales.

A piticion de la clase politica los bancos centrales ponse a prestar dineru a los bancos al 5% , la meta de lo que los bancos yos taben pagando a los depositantes. Esto tien dos consecuencies directes , hay mas dineru disponible pa prestar y ye mas baratu.

Comu resultau mas empreses tienen accesu a mas perres. Con mas dineru entamase la construccion de 2000 horros. Resultau inmediatu ye una aceleracion de la economia , ganen los bancos que tan faciendo mas negociu , ganen los que construyen los horros , ganen los que trabayen pa ellos , crease emplegu , gana el gobiernu que se presenta comu los grandes xestores detras del “milagru economicu” , a curtiu plazu toos ganen y son felices pero esto nun ye el final.

Al haber mas perres pa prestar los bancos relaxen el so manexu del riesgu , pa entamar tienen mas perres pa prestar , en segundu llugar presten a cualquiera, dicen , al final si pepin nun paga siempre podemos quedar col horru comu ganrantia porque los horros sabe tou’l mundu que “nunca baxen de preciu”

Con mas perres pa tomar prestaes los consumidores de horros tomen prestaes mayores cantidaes pa adquirilos , la demanda aumenta enormemente , los horros suben de preciu espectacularmente.

Los bancos centrales imprimen billetes pa satisfacer la demanda de dineru pa prestar. Con mas dineru en circulacion pero con una economia de mas o menos el mesmu tamanhu medra la inflacion. N’otres pallabres mas perres tan disponibles pa mercar les mesmes coses , suben los precios.


Esto naturalmente nun puede durar ,,,

Los constructors d’horros tan toos mercando la mesma Madera , la mesma piedra pa facer pegoyos , toos tienen mas perres nel bolsu y la Madera y la piedra , les materies primes , suben de preciu.

Cola inflacion fuera de control al bancu central nun-y queda otra que xubir los tipos d’interes pa intentar controlala , ( eso o dexalo correr y facer un zimbawe ). Col creditu mas caru y les materies primes mas cares dalgunos constructores de horros entamen a quebrar. Munches persones pierden el so emplegu , hay menos dineru , hay menos demanda d’horros , baxa el preciu de los horros , los que taben mercando los horrors , muchos atopense nel paru dexen de pagar el creditu al bancu. El bancu atopase con milenta pufos garantizaos por unos horros que agora valen la meta de la cantida que taben garantizando. El bancu , incapaz de seguir operando , quiebra.

La economia que pudo facer 1000 horros y entamo a construir 2000 acabamos con solo 700 terminaos.

La clase politica que , recordemos , orixinalmente creo la burbuxa estimulando unos tipos de interes excesivamente baxos ,sorprendida antes el devenir de les circumsntancies , culpa al capitalismu salvaxe y a los bancos pero prometenos la salvacion , van salvar el emplegu inyectando dineru de toos nuna industria ensin futuru , nos constructores de los horros pa que sigan faciendolos. Eso si van tener que subinos los impuestos pero ye por una causa bona la salvacion de los constructors de horros y l’emplegu que mantienen.

Y asi na llegamos al final del ciclu con menos horros construios que al entamu , mas desemplegu, con menos capital y menos aforru comu consecuencia de los impuestos y con un creditu pa les empreses pa financiar nuevos proyectos mas caru porque naide nun se fia mas de naide.

Cola economia en recession baxa la inflacion , y entos once again dicen les llumbreres ummm porque nun baxamos los tipos d'interes ? and there we go again ...

No comments:

Locations of visitors to this page