27 April 2007

Celine , Viaxe al final de la nuechi



Pa lo que nun lo sepan Viaxe al final de la noche ye una novela del polemicu Louis Ferdinand Destouches mas conociu comu "celine".

Supongo podreis atopalu na mayoria de les llibreries de la vuestra ciuda si nun fuera el casu podeis pidi-y a llibreru que vos la encarge o inclusu supongo mercalu pe la internet.

Pal que nun tea iniciau, Viaxe al final de la nuechi ye una de les noveles mas negatives y pesimistes que tengais lleio na vuestra vida ( excepcion fecha de lo de Thomas Berhard y un par mas ) centrase en tolos aspectos mas negativos de la experincia humana , la traicion , combayoneria , cobardia en xeneral , la guerra , la probitu , el deseyu insatisfechu ,la enfermeda , la vieyura , el rancor ... eso si nesti viaxe al fin de la nuechi Celine divierte al so llector col so sacarsmu y la so vision de les coses humanes. El mundu de Celine ye triste y solitariu , pero ye al final del dii un sitiu que toos tenemos visitao .

Nos paxines de Viaxe vamos atopar a un protagonista que voluntariamente se apunta a l'exercitu frances que lu manda al horror de la primer guerra mundial , pasa por la experiencia colonial francesa , fiebres , probitu , aisllamientu y absurdu pa tener que fuxir a los estaos xunios y depues volver a Francia onde lu atopamos exerciendo de medicu nun barriu de la clas trabayadora en Paris. Les hestories del llibru son bona medida autobiografiques.

Quedome con que a pesar del llinguaxe utilizau , y a pesar de toles miseries propies y ayenes , la so mirada ye empatica y casi tierna hacia aquellos que comparten miseries con el nesti mundu.

1 comment:

Anonymous said...

Una de les grandes noveles, pa mín. Un compendiu de la sociedá que mos tocó en desgracia. En acabando el 'Viaxe al final...' lleí a Oé y casi me suicido ;). Taba nuna época murnia.

Locations of visitors to this page