08 June 2010

Los toponimos oficiales y la oficialida ,,,

Soy yo l'unicu al que-y abulta rara la aparente incoherencia entrea la facilida relativa cola que el gobiernin y los conceyos correspondientes tan aceptando la igua de los toponimos cola negativa frontal radical a aceptar dengun modelu d'oficialida.
Son coses muy distintes, ya lo se, siendo la una (oficialida ) de muncha mas profundida que la otra (la igua toponimica), pero tamien siendo la igua de los toponimos condicion indispensable pa cualquier modelu de oficialida creible.
La igua toponimica ye xusta y ye necesaria pero debo reconocer que siendo consciente del fuerte arraigu que tomaron colos anhos de falsificacion dellos de los toponimos castellanizaos temiame que la recuperacion de los nomes tradicionales pudiera enfrentase a la oposicion organizada por parte de dalgunos vecinos, afortunadamente , esto nun se dio o resulto ser negligible. Prueba mas alla de toda dulda razonable de que a los asturianos, na so inmensa mayoria, presta-yos la recuperacion de los nomes tradicionales o que comu minimo nun-yos molesta.
Ademas excepto nos conceyos grandes nos cuales pa los toponimos principales una solucion billingue ta aceptandose ex. "Gijon-Xixon" en la mayor parte los casos recuperase el toponimu asturianu que reemplaza dafechu (correctamente) al castellanizau, abultame bien raro que "los de siempre" nun llevanten los brazos y glayen contra la percibia "imposicion" .. ye raro o nun ye raro ?
En cualquier casu y ya que nel campu de la defensa de la llingua asturiana tenemos poques y espacies razones pa sentir allegria creo que el exitosu trabayu de tolos involucraos nel procesu merez agradecimientu , abultame que ye un llabor perdificil pero fundamental nun solo pa la supervivencia de la llingua pero tamien pa el sentimientu de confiaza en nos mesmos y autorespetu que nos falta a los asturianos comu socieda, si el nome de les nuesos llugares, en casa , el nome mesmu de la nuesa tierra, danoslu otru, comu vamos poder ser nunca duenhos del nuestru destin.

2 comments:

Anonymous said...

La llei ye de 1998 !!! ...y los resultaos son bien probetayos.

Xuan Avello said...

Como dices, la recuperación de la toponimia, ye un procesu fundamental pa les llingües minorizaes. Fáltanos ver el procesu peracabáu y l'aplicación efectiva per parte de toles alministraciones públiques...
Nun hai oposición popular porque los nomes de llugar caltienen una vitalidá importante y tol mundu los reconez como propios. Solo ciertu mediu de comunicación (LNE, en concreto) intentó, col so amarillismu avezáu, manipular y engafentar esti procesu. Afortunadamente, la pérdiga de fuelle social del diariu ye evidente, y los articulistes-bisarma nostálxicos del 36 entamen a cayer presos de la bioloxía...

Locations of visitors to this page