27 January 2008

El fraude de societe general ,,, 6700 millones de euros de perdides.



Tendreis sentio falar de les enormes perdides de Societe General ( segundu bancu de Francia por capitalacion bursatil ) por mor del frauda perpetrau por uno de los sos operadores. Estes son coses que hasta ciertu puntu pasen tolos dies nos mercaos pero el tamanhu de esti furacu nun tien precendetes. Ye previsible que la escala de esti fraude provoque nueves maneres deregular los riesgos nos mercaos financieros o inclusu cambios lexislativos tal como los escandalos contables de Enron provocaron la aparicion de la SOX act.


El operador de bolsa jerome Kerviel incurrio en perdides d 6700 millones de euros por operaciones non autorizaes nes que que se paso por el forro toles regles y tolos limites relativos a la so posicion y dedicose a apostar a lo grande por un movimientu nos mercaos y confundiendose na direccion del mesmu incurrio en perdides enormes. Jerome un paisano bastante brillante creyo descubrir un sistema a travies del cual adivinar futuros movimientos de los indices a cortu plazu , ta claro que funciono regular.

Como fizo el fraude ye relativamente cenciello lo mas complexo foi la so manera d'ocultalo les operaciones escondioles pol mediu de un entramau de operaciones ficticies muy complexu que burlo los sistemes de controles internos del bancu.
Esto resulto-y posible porque previamente a ser operador Jerome tenia trabayao de Risk manager ( xerente de riesgos ). Los risk manager son precisamente aquelles persones que tienen que detectar que los operadores se atengan a les regles , Jerome conociendolo bien , arreglose pa burlar los sistemes internos de control. Usando una imaxe , meter a un xerente de riesgos de operador tien tantu peligru comu un guardia forestal metiu a cazador furtivu.
Otros a los que yos supongo van tener problemes son los auditores internos y los externos por nun anticipar los fallos del sistema de controles internos.

Lo de los futuros ye un tema complexu , la so funcion en teoria ( y na practica menudu) son instrumentos financieros que sirven pa regular riesgos ( esi precisamente yera el trabayu de Jerome ) ... usaos de forma especulativa tienen mas peligru que un chimpance con una metralleta ,,, otru dia entro en detalles mas especificos si vos interesa.

4 comments:

Anonymous said...

Nun sedra asturianu esti rapaz? Asina, de gueyu, paez Tom Cruise.

Anonymous said...

Sarbanes Oxley? Pues, nun me paez que firrule mui bien nin en Bretana, nin en Lyons, nin seique en Paris...

Home, n'Asturias Sarbanes Oxley fai parte de la normativa de tolas empresas. El Principau pa SOX ia un 'referente mundial', como diz Areces ya'l Comercio.

Pa SOX, Asturias! (Ya calcetos tamen faemos!)

ayalgueru said...

si ye el sarbanes oxley ,,, eso diceslo de broma non ?

nun se hasta que puntu puede tar extendio n'asturies considerando que ye un conhazu implementalo y solo ye obligatorio pa empreses llistaes nes bolses americanes ,,, querien extendelo a toles empreses que tuvieren actividaes n'america pero nun se si eso quedo pa prau ,,,

Anonymous said...

Meca, chalgueiru, paez mentira de ti. Claro que foi de cuona, ho!

N'Asturias inda tamos col mantra esti bizarro de I+D+i de los tecnocratas de la FSA. Asina que SOX n'Asturias yera namai pa falar de calcetos (socks).

Nada escontra I+D, que ia lo que fai falta pa qu'espoxigue n'Asturias ya camude el modelu economicu. Pero digo mantra/catequismo porque anda Areces perdayuri falando de I+D como si lu tuviera inventao el na sua casa, un dia que andaba desprendiu de tiempu.

N'Asturias somos grandonos a lo fato, asina que hai que afita-y el 'i' d'innovacion.

No que cinca SOX, el de verda, si que ia un conazu ya eiqui hai muitos que falan dende hai tiempu d'esborrialo...

Locations of visitors to this page