23 June 2007

Buenos Aires y la crisis enerxetica ... Los precios maximos causen desabastecimientu siempre.


Dizse n'ingles que el camin al infiernu ta adoquinau con bones intenciones. Una de estes bones intenciones ye la creencia supersticiosa y contraria a toda prueba que los precios pueden contenese por decretu de la autorida correspondiente.
En mediu de la crisis del 2001 2002 el gobiernu Arexentin decreto por llei que les tarifes de tola enerxia debien denominase en pesos y non en dolares , resultau lo que los proveedores recaudaben reduxose un dos tercios ( el pesu ta a 0.33$ de dolar ). Xenial ... too mas barato verda ?
Privaos de la posibilida de vender la enerxia al preciu de mercau los proveedores ni tienen perres ni animu de invertir nun negociu tan ruinosu o seya que la infraestructura enerxetica nun se renueva nin se fae el mantenimientu necesariu. Resultau , insuficiente produccion enerxetica pa la demanda que hay. Esta semana pasada nun habia distribucion de GNC ( el fuel que usen los taxis ) , resultau buenos aires ensin taxis y ,yo, como tanta otra xente tiraos ensin poder desplazase.
Ademas la politica de precios tasaos de la enerxia , un 40% mas baratos que nos paises vecinos, fai loxicamente incrementar el consumu , cuanto mas barato ye daque mas se consume de ello , y esto solamente empeora la situacion. Produccion que nun se incrementa + consumu al alza = desabastecimientu. Acordaisvos de les estanteries vacies de les tiendes sovietiques pues esto igual.
Otres consecuencies indeseables adicionales son el racionamientu de electricida pa les industries , y pa empeorar la situacion al gobiernu arxentin nun se-y ocurrio otra cosa que suspender les exportaciones de gas a chile . Los chilenos nun tan muy contentos con esto y comu les relaciones diplomatiques tampoco pasen pol meyor de los momentos esto nun ayuda.
La unica solucion duradera ye cobrar precios de mercau por la enerxia pero un compromisu razonable , non ideal , quizas podria ser seguir con un preciu baratu pa la minoria de persones mas probes pero tener precios de mercau pa tolos demas. Cualquier otra cosa demagoxa y enganhu , mas de lo mesmo pa los probes arxentinos.

1 comment:

Anonymous said...

Hola... escribote dende planetAstur.com, un portal web p'asturianos nel exterior.
Yera pa dicite que'l to blog foi incliyíu nun llista de blogs d'asturianos que tan fuera,,, pa facer cominidá...
Espero vete per ellí.
Un asludu dende Asturies

Locations of visitors to this page